Gebruikerssessie Vindplaats inkoop sociaal domein
Om beschikbare kennis over inkoop in het sociaal domein toegankelijk te maken wordt sinds december gewerkt aan een digitale vindplaats waar alle beschikbare informatie te vinden is en gedeeld wordt. Sociaal Werk Nederland is daar als partner in het landelijke programma Inkoop en Aanbesteden nauw bij betrokken.
De vindplaats heeft zowel gemeenten als aanbieders als doelgroep en wordt in 2019 operationeel. Deze vindplaats moet een inspirerende digitale basis worden voor een platform waar gemeenten en aanbieders rond actuele en urgente inkoopvraagstukken (van elkaar) kunnen leren en doorontwikkelen. Ook moeten ze er terecht kunnen voor juridische kwesties, goede voorbeelden, standaarden en knelpunten.
Ondertussen wordt ook gewerkt aan een tijdelijke helpdesk die gemeenten en aanbieders kan ondersteunen bij (vragen over) de inkoop van zorg en ondersteuning. Hiertoe wordt een consortium van partijen gevormd, zodat in de helpdesk diverse huidige ondersteuningsstructuren samenkomen. Ook deze helpdesk start in de loop van dit jaar.
De samenwerkende partners nodige u van harte uit voor een gebruikerssessie “VINDPLAATS INKOOP SOCIAAL DOMEIN”. Het is belangrijk om de wensen vanuit de beoogde gebruikersgroep snel inzichtelijk te krijgen, dus ook die van sociaalwerkorganisaties. Daarom zijn er in maart en april zes gebruikerssessies voor beoogde gebruikers van de vindplaats. Liefst met een brede vertegenwoordiging van aanbieders, gemeenten en andere gebruikers.
U kunt zich aanmelden voor deze gebruikerssessies door te mailen naar roel.van.weert@significant.nl. Meer informatie en de data vindt u in de bijlage.