Landelijke mediacampagne Sociaal Werkt! trapt af
De landelijke campagne Sociaal werkt is gestart! Met tweets, filmpjes en de advertentie die op 12 maart meegegaan is in het VNG Magazine (zie bijlage). De campagne heeft als doel om gemeenten bewust te maken waarom sociaal werk cruciaal is en wat het de samenleving oplevert. Sociaal Werk Nederland, FNV en CNV – de initiatiefnemers voor deze campagne vanuit het Arbeidsmarktplatform Sociaal Werk – roepen gemeenten op te investeren in het sociaal werk.
In de campagne belichten we feiten over de meerwaarde van het sociaal werk. Zowel door gefilmde verhalen die emotioneel raken (over criminaliteit, eenzaamheid en armoede) als met harde cijfers. Beiden zijn te vinden op de campagnewebsite sociaalwerk-werkt.nl. Door middel van een sociaal mediacampagne en advertenties in onder andere Zorg & Welzijn, Binnenlands Bestuur en de Volkskrant worden mensen naar de campagnesite geleid. De campagne loopt tot en met 20 april 2022.
Vanuit Sociaal Werk Nederland willen we onze leden ondersteunen om planmatig en goed onderbouwd het beleid te beïnvloeden. Eerder organiseerden we voor leden lobbytrainingen en we maakten deze toolkit voor de gemeenteraadsverkiezingen 2022 met een infographic (met relevante onderzoeken en uitspraken die waarde van sociaal werk aantonen) en een overzichtsartikel met alle belangrijke trends, thema’s.