Activiteit

Regiobijeenkomsten: Inkoopmodellen Transitie Awbz/Wmo, (Jeugd & Participatiewet)

05 jun
Regardz De Nieuwe buitensocieteit, Zwolle
Donderdag 5 juni 2014
12:30 tot 17:00
Bijeenkomst
Saskia Mulder
1 minuut lezen

De MOgroep organiseert een nieuwe reeks regiobijeenkomsten Inkoopmodellen Transitie Awbz/Wmo, (Jeugd & Participatiewet).

Het programma op donderdag 5 juni 2014 te Zwolle ziet er als volgt uit:

12.30 – 13.00   Inloop thee/koffie

13.00 -  13.15   Welkom en aftrap door MOgroepvoorzitter Marijke Vos.

13.15 – 13.40   Plenaire beschouwing over de huidige svz transitie Wmo/AWBZ door Marijke Vos en Reitse Keizer van Significant aan de hand van een powerpointpresentatie van het ministerie VWS.

13.40 – 14.10   Presentatie gemeente Kampen, Hans van der Haar, over de wijze waarop zij hun inkoop gaan organiseren en presentatie van Reitse Keizer van Significant over ándere mogelijkheden van inkoop door gemeenten.

O.a.: welke afwegingen en motieven liggen hieraan ten grondslag? Welke prikkels zijn er voor innovatie en substitutie?

14.10-14.50      Paneldiscussie met de gemeente Kampen en Reitse Keizer van Significant met actieve inbreng van aanwezige leden, onder leiding van dagvoorzitter Will Tinnemans.

O.a.: Reflectie op welk inkoopmodel het beste past bij de transformatie van zorg naar welzijn en bij de substitutie van individuele (Wmo-) voorzieningen door algemene voorzieningen en eigen kracht.

14.50 – 15.00   Korte ‘pitch’ door de tafeldame en –heren van de tafeldiscussies

15.00 – 15.20   Pauze

15.20-16.00      Tafeldiscussies: delen en uitwisselen van concrete ervaringen van welzijnsorganisaties met gemeentelijke inkoop.
Anja Aaldering van Maatschappelijke Dienstverlening Groningen; Martin van Iperen van Timpaan welzijn; Wim Bosch van Travers en Arthur Bouwmeester van Stichting de Stuw Hardenberg nemen u in subgroepjes - aan de hand van de concrete gemeentelijke inkooppraktijk (uitvoeringsplan, bestek, offertes, contracten) - mee in hun ervaringen in het proces van opdrachtverkrijging: in termen van activiteiten en gevolgen voor organisatie, samenwerking, producten/diensten en professionals.

16.00 -16.30     Plenaire terugkoppeling van de tafeldiscussies.

16.30                Afsluiting en borrel.

Na het plenaire deel (na de pauze) worden er subgroepen samengesteld. Deelnemers kunnen zich vervolgens over de groepen verdelen.