Nieuwsbericht

Nieuwe campagneperiode 'Praat vandaag over morgen'

9 september 2024 | 2 minutes read

De helft van de mensen van 60-75 jaar praat over de toekomst, blijkt uit onderzoek. Om dit gesprek te stimuleren, lanceerde het ministerie van VWS in maart 2024 de campagne 'Praat vandaag over morgen'. De boodschap: praat over hoe je fit wilt blijven, hoe je wilt wonen en wat je voor elkaar kunt doen als zorg nodig is. De campagne krijgt een vervolg en je kunt als sociaalwerkorganisatie op diverse manieren aansluiten bij deze maatschappelijke dialoog.

Start nieuwe campagneperiode

Vanaf de Dag van de Zorg van Morgen (30 oktober) is de campagne opnieuw te zien op TV, via social media en wachtkamerschermen en in print en online media. Op praatvandaagovermorgen.nl vind je tips, gesprekskaarten, video’s en ervaringsverhalen. De campagne komt vanuit het VWS-programma Wonen, Ondersteuning en Zorg voor Ouderen (WOZO). Sociaal Werk Nederland is één van de partners in de landelijke werkorganisatie van dit programma.

Vervolggesprekken in de regio
Zoals onlangs gemeld, worden in het kader van het project Krachtig ouder worden: praat vandaag over morgen ook regionale en lokale bijeenkomsten georganiseerd om de dialoog over (voorbereiding op) een goede oude dag vorm te geven. Deze bijeenkomsten op initiatief van de Seniorencoalitie en Senioren Netwerk Nederland staan door heel Nederland gepland: bekijk hier het landkaartje met de geplande bijeenkomsten. Wil jij met jouw sociaalwerkorganisatie betrokken zijn bij de organisatie van een van deze vervolgbijeenkomsten, dan zijn er diverse mogelijkheden. Je kunt ook zelf een bijeenkomst organiseren: in de folder Krachtig ouder worden vind je een toelichting op het project en de wijze waarop de samenwerking met lokale organisaties vorm kan krijgen.

Zet jouw activiteit in de schijnwerpers
Organiseert jouw organisatie een activiteit of ken je een activiteit die de campagne extra in de schijnwerpers kan zetten? Maak dan een korte tekst over jouw activiteit of lokale campagne (inclusief datum, locatie en link) en stuur deze via e-mail deze naar Emma Kemperman van PR-bureau HvdM. Zij nemen dan contact met je op om te kijken of zij met jou het initiatief op of rond 30 oktober onder de aandacht kunnen brengen bij regionale en/of lokale media. Ook krijgt de activiteit een plekje op de Regiokaart.

Neem voor meer informatie contact op met senior adviseur Truus van Tiggelen.

Lees ook: