AVG-Helpdesk stopt met beantwoorden vragen; AVG-website blijft online
AVG-Helpdesk stopt met beantwoorden van vragen; AVG-website blijft nog in de lucht.
De AVG-Helpdesk heeft organisaties in de zorg, de sport en het sociaal domein de afgelopen drie jaar ondersteund bij de implementatie en acceptatie van de AVG. Maar anno 2021 gaat de overheid(?) ervan uit dat de meeste organisaties ondertussen wel AVG-proof zijn, zowel qua werkprocessen als qua privacy-bewustzijn van medewerkers.
De AVG-helpdesk stopt daarom met het rechtstreeks beantwoorden van vragen en zet deze niet meer om naar FAQ’s. Het goede nieuws: de AVG-website blijft nog minstens een jaar beschikbaar in haar huidige vorm en wordt ook geüpdatet bij wijzigingen in wet-of regelgeving.
Ook de Autoriteit Persoonsgegevens blijft een belangrijke kennisbron en vraagbaak voor privacy en AVG-vragen.
Heeft u het idee dat de AVG binnen uw organisatie wel een boost kan gebruiken? Schaf dan de AVG-e-learning aan en breng het kennisniveau van uw medewerkers (weer) op peil.