Publicaties

 

Nieuwsbrief Bouwstenen voor Sociaal - 22 november 2018

-Veel gasten en nieuws bij Jaarbijeenkomst -Meer transparantie over financiering scholen -Gemeenten gaan strategischer om met vastgoed -Start tijdig met pilot voor informatieplicht energiebesparing

SCP-rapport over moeizame integratie Eritrese statushouders

Sinds 2014 vormen Eritreeërs, na de Syriërs, de grootste groep onder mensen die in Nederland een verblijfsstatus krijgen.

Nieuwsbrief Bouwstenen voor Sociaal - 8 november 2018

- Nieuwbouw van scholen en leerpleinen niet zaligmakend - 50% gemeenten gebruikt eigen vermogen om vastgoed te verduurzamen - Wie is verantwoordelijk als iemand van het dak valt?

Brochure AWVN: Privacy versus transparantie aangepast

Brochure Privacy versus transparantie aangepastContactIn verband met de nieuwe wetgeving rond privacy (AVG) heeft AWVN de informatiebrochure Privacy versus transparantie...

ter info: Mogen we deze gegevens delen?

Bron: klik hier.Welke gegevens over mensen mag je delen zonder hun privacy te schenden? Gemeenten, het Rijk en organisaties in het sociaal domein stellen zich regelmatig deze vraag. Voor het...

SCP-rapport Publiek Voorzien

Inzicht in de ontwikkelingen en achtergronden uitgaven van 27 publieke voorzieningen in de periode 1998-2015.

Publicatie 'Als ik later groot ben': zeven nieuwe preventievoorbeelden

ter info de publicatie ‘Als ik later groot ben’, met 7 voorbeelden van gemeenten uit het koplopersnetwerk preventie jeugd: Alkmaar (sport en zorg), Delft (Zweedse model), Hoogeveen (Kansrijke...

Kiezen en delen: informatie delen in het sociaal domein

Afgelopen donderdag was ik bij de lancering van www.kiezen-en-delen.nl

Nieuwsbrief Bouwstenen voor Sociaal - 29 oktober 2018

Met:- Diederik Samsom bij Jaarbijeenkomst - Groot gat tussen vastgoedsturing en financiële sturing bij gemeenten - "Geen vastgoed, geen stookkosten" in Tynaarlo - Infrarood panelen, hoe werkt dat?

Nieuwsbrief Bouwstenen voor Sociaal - 18 oktober 2018

Met o.a.:- Energie- en klimaatbeleid: gemeenten zien voorbeeldrol voor zichzelf - Extra geld nodig om gemeentelijk vastgoed te verduurzamen - Scholen en gemeenten sturen te veel op kosten vastgoed